De Black Friday toti comerciantii isi doresc sa vanda cat mai mult, asa ca folosesc orice fel de strategie ca sa atraga clientii

De Black Friday toti comerciantii vor sa vanda mult, cat mai mult. Si cand ai si stocuri pe masura si iti doresti sa termini cat mai rapid toate produsele de pe rafturile virtuale trebuie sa iti pui la treaba imaginatia, creativitatea. Marketingul te va ajuta enorm de Black Friday, cu o conditie: sa stii cum sa te folosesti de cele mai banale strategii de marketing ca sa iti vinzi cat mai mult din marfa pe care o ai.

Si nici macar nu trebuie sa depui un efort prea mare pentru ca strategiile de marketing cele mai simple vor functiona de minune si iti vor aduce venituri uriase de Black Friday.

In retali si in comert, daca vrei sa ai vanzari mai mari pe o perioada scurta mizezi pe marketing si pe publicitate. Sunt doua componente foarte importante care iti pot aduce si clienti, si vanzari foarte rapid. Fara idei bune nu poti face nimic in marketing si in publicitate, asta e clar. Marketingul e un instrument la indemana si foarte usor de inteles, de pus in practica, mai ales cand gandesti campanii de Black Friday. Faci reduceri, dar trebuie sa stii cum sa iti „vinzi” reducerile.

Unele firme vand enorm de Black Friday, desi nu acorda reduceri foarte mari, altele vand mai deloc, desi au multe reduceri care depasesc procente halucinante. Unde e problema? Cele din urma se concentreaza prea mult pe complexitatea unei strategii de marketing si uita ca simplitatea poate aduce mai multe venituri si clienti mai multi. Ce strategii simple poti folosi la urmatorul Black Friday ca sa ai vanzarile dorite?

1. Construieste Lista de E-mail de Black Friday. E-mail marketingul e foarte bun de Black Friday. Insa ca sa poti face ceva cu listele de e-mail-uri trebuie sa ai subscriberi care chiar sunt interesati de ofertele ce vor veni de Black Friday. Se pot face fel de fel de campanii on-line cu reduceri si cu subscriptii care pot fi accesate doar daca esti interesat de Black Friday. Asa targetezi doar clientii care vor cumpara de Black Friday si care vor cauta reducerile tale, vei avea liste separate.

2. Pop-up-uri programate. Cu pop-up-uri nu colectionezi doar liste de e-mail-uri. Poti programa diverse pop-up-uri pentru campanii viitoare cu oferte, reduceri, informatii despre timpii de livrare. Poti face si mai multe pop-up-uri pentru diverse tipuri de clienti, cu mesaje personalizate care ii indeamna sa intre pe pagina ta cand e Black Friday. In felul acesta stii ca nu mai ai treaba cu notificarile celor care intra pe site si ai si mai mult timp sa iti pregatesti campaniile de reduceri.

3. Experimenteaza cu timing-ul. Concurenta e acerba de Black Friday si daca trimiti acelasi mesaj catre clienti acestia incep sa fie confuzi. Poti sa incepi cu notificarile catre clienti mai devreme si sa trimiti e-mail-uri sa ai Landing Page-uri care sa le spuna despre ce reduceri vei acorda tu. Dar poti sa folosesti in tot cursul anului notificarile si mesajele care au legatura cu aceste cuvinte ca sa atragi atentia asupra unor oferte de neratat si sa vinzi mai bine. E o practica tot mai des intalnita si functioneaza foarte bine, cu investitii minime.

4. Vanzari memorabile. In loc sa vii si tu cu oferte asemanatoare cu restul companiilor, incearca sa le oferi liste de produse pe care le pot cumpara pana sa dispara de pe stoc. Se pot trimite mesaje, notificari, se pot adauga link-uri pe site-uri, se poate incuraja crearea de WishList-uri pentru a putea comanda rapid tot ce ai nevoie. Fiecare vanzare trebuie sa fie memorabila, experienta trebuie sa fie memorabila si ea si sa incercam sa oferim clientilor produse pe care concurenta nu le vinde atat de bine, sa le spunem mereu despre avantaje la care ei nu s-ar fi gandit.

5. Elementul surpriza. Surpriza e cel mai puternic si mai eficient element de marketing. Poti sa nu spui ca se reduce x bun cu y% dinainte, spui doar ca toti clientii vor primi reduceri uriase la mai multe produse. Se pot acorda si servicii in plus pe langa reduceri, fara a fi dezvaluite de la inceput. Sau se pot da premii surpriza dupa ce se plaseaza niste comenzi care insumeaza x reduceri. Nu trebuie sa te bazezi pe tehnici clasice de marketing, trebuie sa inventezi si sa fii cat mai creativ posibil daca vrei vanzari mari cu adevarat.

6. Ofera mai multe beneficii. Black Friday nu e doar despre discount, e si despre beneficii cat mai multe si servicii in plus primite la acelasi pret. Bonusuri, servicii premium gratuite, transport premium, toate sunt cautate de Black Friday. Se mai dau si cadouri, mai multe puncte de fidelitate, orice ar insemna un beneficiu in plus, oferit total gratuit daca alegi x magazin de Black Friday si cumperi tot ce iti doresti de la el. Atentie insa sa nu oferi mult prea multe pentru ca s-ar putea sa iesi tu in pierdere si clientul sa fie surprins de ce primeste si sa revina pana cand ia tot ce se poate lua😊.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *