Turismul are nevoie si de strategii eficiente pentru a rezista in perioadele de criza

In perioade normale, cand turismul merge bine, dar si in timpul unor crize globale, care ameninta industria turismului, trebuie sa gandesti repede si cat mai eficient pentru a atrage cat mai multi turisti. Afacerile mici din turism depind de afluxul de turisti, de cazari si de banii din serviciile prestate, dar si un business mai mare va ajunge sa aiba probleme cand lucrurile nu merg pe atat de bine pe cat s-ar fi sperat.

De ce isi doresc firmele din turism mai multi turisti, vizitatori? E simplu. Fara turisti turismul nu are cum sa existe. Multe tari si afaceri se bazeaza in special pe consumul sezonier, pe un numar cat mai mare de oameni care vin sa isi petreaca vacante sau sa testeze diverse servicii si produse turistice. Cine are cea mai buna strategie de promovare si de atragere a turistului modern va castiga cu siguranta si va reusi sa isi mentina afacerile pe linia de plutire.

Strategiile clasice cu ofertare obisnuita, o reducere si niste servicii gratuite nu mai merg de multa vreme, iar in perioade de criza mondiala se vor dovedi de-a dreptul inutile. Iata cele mai bune patru strategii pentru a atrage cat mai multi turisti chiar si pe timp de pandemie.

1. Storytelling-ul si retelele de socializare. Consumatorii moderni ajunga sa „proceseze” pana la 100.500 de cuvinte digitale zilnic. Ideea este ca turistii din ziua de astazi nu mai cumpara ce vinzi, cumpara „de ce”-ul. Nu mai e suficient sa descrii in amanunt ce pot primi clientii la hotelul x, trebuie sa le dovedesti dece un anumit tip de servicii sunt mai potrivite pentru ei. Trebuie explicat ce anume vor experimenta daca aleg x hotel sau pensiune.

Povestile si storytelling-ul sunt vitale in aceasta etapa. Ele reusesc sa genereze empatie, transmit incredere si e mai usor sa iti amintesti informatii incluse intr-o poveste, sunt mai usor de impartasit. Prin storytelling se creeaza o legatura intre produs si o experienta concreta, simbolica, emotionala printr-o poveste interesanta. In postarile de pe social media trebuie sa vedem mai multe povesti care trimit in mod subtil la produse si servicii.

E bine sa avem si mascote sau un personaj asociat cu brandul respectiv care poate face parte din povestile postate. Personajele respective pot avea profiluri separate pe retele de socializare si pot comunica mai usor, se pot genera campanii de marketing si se pot oferi reduceri celor care se aboneaza la ele si interactioneaza cu paginile respective.

2. Realitatea augmentata si experiente memorabile. Ca sa ai serviciile recomandate si sa oferi experiente incredibile ai nevoie in turismul modern de ceva mai mult decat niste poze si videoclipuri. Nu numai ca vei fi diferit de restul competitiei, dar vei avea si toate sansele sa iti cuceresti viitorii turisti care te vor vizita. Realitatea augmentata e simplu de implementat, se genereaza continut virtual care se aplica peste realitatea pe care o vedem in jurul nostru. E exact ca in celebrul joc Pokémon Go. Jumatate din populatia globului foloseste deja mai mereu telefonul smart, deci realitatea augmentata e fix de ce are nevoie industria hoteliera. Sunt hoteluri care au deja implementata realitatea augmentata si pot vedea balcoane in videoclipuri proiectate in 360 de grade, cu ajutorul unei realitati augmentate. Si in transportul pentru turism poti sa folosesti realitatea augmentata. Cu o aplicati de AR ai deja toate informatiile despre ruta, urmatoarea oprire si locuri de interes prin care treci doar daca indrepti camera sau vehiculul de deplasare.

3. Continut de calitate si optimizarea site-urilor pentru SEO. E bine ca orice site si afacere din turism care se bazeaza si pe partea de online sa angajeze specialisti in SEO care sa se ocupe de optimizarea intregului continut. Pe site vom avea un blog cu informatii valoroase pentru publicul tinta. Cu cat mai multe postari interesante despre afacerea din turism si despre imprejurimi, orasul in care se afla si atractii turistice, cu atat optimizarea SEO si conversiile vor fi mai usor de realizat si de evaluat.

Cuvintele cheie lungi, cu un volum mare si competitie mai putina pe ele sunt de folosit in orice fel de postari. Pe langa cuvinte cheie trebuie optimizat intreg site-ul pentru motoarele de cautare, de la atributul ALT pentru imagini la descrieri meta si headings complete si cat mai dese. Link-urile interne si externe, articolele care trimit catre afacerea ta de pe site-uri cu autoritate, toate vor ajuta la un SEO de calitate. Continutul localizat si cat mai lung este o alta metoda de a atrage turisti si de a le oferi informatii de care au nevoie ca sa ia decizia de a veni intr-o anumita locatie.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?