Un mic-dejun sanatos te ajuta sa ai energie toata ziua si sa iti indeplinesti sarcinile de la job mai usor

Prima masa a zilei trebuie sa fie si cea mai bogata, dar si cea mai sanatoasa. La micul dejun trebuie sa ai de toate, fibre, proteine, vitamine, minerale, nutrienti esentiali, apa pentru a avea energie o zi intreaga.

Un mic dejun echilibrat e tot ce ti-ai dori daca vrei sa ai o viata sanatoasa si o zi perfecta in fiecare zi. Ce incluzi in meniul de dimineata iti va influenta intreaga zi si te va ajuta sa te descurci chiar si cand ai o multime de lucruri de pus la punct.

Daca te-ai obisnuit sa sari peste micul dejun pentru ca nu ai timp trebuie sa stii ca faci cea mai mare greseala. E bine sa mananci cat mai bine si mai sanatos dimineata daca vrei sa ai energie pentru o zi plina si pentru a ajunge acasa si cu putina energie pentru copii si familie.

Din meniul de dimineata nu ar trebui sa lipseasca iaurtul, fructele, legumele proaspete, dar nici ouale, de preferat cate unul in fiecare zi. Dar cum ar arata meniul perfect pentru un mic dejun excelent?

Oua. Sunt sanatoase, delicioase. Un ou sau doua dimineata iti ofera energie pentru o zi intreaga, iti mentine in limite normale zaharul din sange, nivelul insulinei, sunt satioase si foarte bune pentru organism. Oul contine luteina, antioxidanti, dar si nutrienti esentiali pentru creier sau ficat. Ouale nu vor ridica nivelul colesterolului rau din sange, daca sunt consumate cu moderatie, au si proteine si le poti manca posate, fierte, nu neaparat prajite.

Iaurt grecesc. E cremos, delicios, hranitor. Iaurtul grecesc nu e foarte gras, are proteine mai multe decat un iaurt obisnuit, iti ia senzatia de foame imediat si creste rata de metabolizare a substantelor esentiale din mancare. Iti mentii greutatea in limite normale, ai si probiotice naturale in iaurt, ceea ce iti asigura un sistem digestiv gata sa proceseze rapid absolut orice mananci. Cu minerale, fibre si multi nutrienti esentiali, iaurtul grecesc cu fructe din belsug e perfect pentru un inceput de zi cu adevarat de vis.

Ovaz. Daca indragesti cerealele nu ai cum sa nu incluzi si ovazul in meniul sanatos pentru micul dejun. Reduce nivelul colesterolului rau, are si multe fibre, e bun pentru sistemul digestiv, te ajuta sa mai arzi din calorii si sa slabesti. Plus ca vei gasi in el multi antioxidanti, iar daca il combini si cu fructe proaspete vei avea un adevarat boost de energie. Poti adauga lapte in ovaz ca sa ai mai multe proteine.

Seminte de chia. Sunt extrem de hranitoare, sunt o sursa de fibre extraordinara. Consumand cu regularitate la micul-dejun si seminte de chia poti sa te saturi mai repede, satietatea apare mai repede si nu vei fi nevoit sa mananci din nou dupa doar cateva ore. Au multi antioxidanti, te ajuta sa scapi si de problemele sistemului circulator, mentin un nivel echilibrat al zaharului din sange. Trebuie sa mai adaugi si proteine daca vrei sa ai suficient de multe fibre si proteine pe langa semintele de chia ca sa iti incepi ziua perfect.

Fructe de padure. Contin multi antioxidanti, le gasesti peste tot chiar si cand e mai frig afara, nu au mult zahar, au fibre multe, calorii putine. Fructele de padure iti dau energie, vitamine din belsug, iti protejeaza inima si sistemul circulator, previn valorile mari ale colesterolului rau si inflamatiile. Se pot consuma cu iaurt sau cu alte tipuri de gustari pentru dimineata.

Nuci. Sunt extrem de gustoase, satioase, pline de nutrienti esentiali pentru organism. Te ajuta sa nu te ingrasi, ai multe calorii totusi, insa nu se absoarbe toata grasimea din ele, potrivit studiilor recente. Prin consumul de nuci in fiecare dimineata se reduce rezistenta la insulina, factorii de risc asociati cu bolile de inima, se reduce inflamatia. Nucile contin si mult potasiu, magneziu, grasimi sanatoase mononesaturate, chiar si seleniu-doar unele tip de nuci, cele braziliene, de exemplu.

Fructe cat mai multe, proaspete. Daca nu vrei sa iti gatesti ceva mai sofisticat si mai complex, poti consuma si fructe proaspete la micul dejun. Toate tipurile de fructe contin vitamine multe, fibre, potasiu, nu au calorii multe. Poti sa bei si suc de fructe proaspat facut, la storcator, ai si fibre si multa apa luata direct din fructele proaspete. Daca vei combina fructele cu ouale, branza, iaurtul grecesc vei avea un mic dejun echilibrat si foarte gustos, care iti va oferi energia necesara pentru a trece macar peste jumatate de zi petrecuta la locul de munca.

Semintele de in. Sunt incredibil de sanatoase, au fibre, iti ofera o senzatie de satietate prelungita pe cateva ore. Imbunatatesc sensibilitatea la insulina, sunt reduse valorile zaharului din sange, au si proteine de calitate. Cu branza, iaurt grecesc sau intr-un smoothie, semintele de in raman o sursa excelenta de fibre si de antioxidanti. E bine sa le pisati si sa le alegeti cu atentie, cele intregi nu pot fi absorbite de intestine si trec doar prin sistemul digestiv fara a fi procesate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?