Pandemia de COVID-19 a schimbat dramatic comportamentul de consum al clientilor. Timpul tot mai mult petrecut in casa, numarul mare de afaceri care s-au inchis din cauza restrictiilor impuse de pandemie, dar si nevoia crescanda de lucruri pentru acasa, banii economisiti, toate au dus la tot mai multe cumparaturi.
Insa nu toate cumparaturile au fost unele obisnuite. De teama sau de plictiseala oamenii au inceput sa cumpere si diverse lucruri de care nu ai fi avut nevoie neaparat in pandemie si pe timpul starilor de urgenta, de alerta.
Daca pana la momentul declararii pandemiei globale de COVID-19 oamenii cumparau in mare parte strict ce le trebuia acasa si in cantitati moderate, odata cu noua criza medicala clientii au reactionat diferit si au inceput sa cumpere cantitati foarte mari din anumite produse utile. Asa s-a ajuns la imagini apocaliptice cu rafturi goale, oameni care se bateau pe hartie igienica si pe faina sau malai, pe apa imbuteliata, pe niste produse normale.
Au fost si unii clienti care au ales sa abordeze intr-un mod smart criza care se anunta si au vant doar cumparaturi mai putin comune, la care nu te-ai fi gandit daca nu era pandemia de COVID-19. Nu va ganditi ca au cumparat doar mobila sau diverse electrocasnice. Nu. Un studiu facut in America, una dintre cele mai mari si mai puternice tari din lume, a scos la iveala ca oamenii s-au lasat dusi de „val” si au facut niste cumparaturi cel putin ciudate in pandemie.
Role. Unele dintre produsele la mare cautare in pandemie au fost perechile de role. Trebuia sa iti ocupi timpul cumva, aveai si motive sa iesi afara din casa, deci rolele pareau o investitie foarte buna. Ba mai mult, daca erai ceva mai sportiv puteai sa le folosesti sa ajungi si la locul de munca, daca nu era prea departe de casa.
Clientii au cumparat toate rolele de prin magazinele fizice, din magazinele on-line, si cand nu au mai avut role noi au cumparat de la second-hand. Producatorii au fost foarte multumiti si au ajuns sa isi vanda comenzile imediat ce le faceau publice. Si asa rolele au ajuns sa fie mai vanate decat cele mai tari telefoane din lume.
Vehicule recreationale. Peste tot in lume oamenii au vrut sa petreaca timp cat mai mult in aer liber dupa ce au stat in case luni intregi. Distantarea sociala era foarte importanta, asa ca au gasit o solutie: vehiculele recreationale. Vanzatorii de astfel de vehicule au avut vanzari si cu 170% mai mari din mai incolo. Orice ce avea roti si un motor si se putea deplasa cu viteze suficient de mari, nu polua si era usor de manevrat a fost cumparat. Inchirierea de trotinete electrice a explodat si ea peste tot, lumea le folosea pentru recreere sau pentru mers la job.
Arme. Da, la americani e un lucru obisnuit sa cumperi arme si sa le inregistrezi. Dar incepand cu iunie 2020 numarul de inregistrari de arme cumparate a atins un recond de 3.9 milioane de bucati. Pentru ca s-au asteptat la restrictii in privinta cumpararii de arme, americanii si-au facut „provizii” profitand si de preturile ceva mai bune de la comerciantii disperati sa vanda. Se mai poate adauga si teama de pericolele care pandesc la tot pasul in America si de consecintele coronavirusului pe lista de motive care au dus la un numar atat de mare de arme achizitionate imediat dupa ce s-a declansat pandemia.
Drojdie. Peste tot in lume s-au cumparat cantitati mari de drojdie, asta dupa ce oamenii si-au facut provizii mari de faina sau de malai. Teama de infectare i-a adus pe oameni in pragul disperarii, nu au mai putut iesi din casa si nu au mai vrut sa iasa din casa, asa ca painea a devenit un lux. Si de ce sa cumperi paine cand o poti face acasa, cu o masina de paine sau cu o reteta clasica, la cuptor.
Drojdia a fost mai ceva ca aurul peste tot, s-au facut retete si fel de fel de bunatati acasa, lumea a gatit mai mult si s-a bucurat de existenta ei, cei care au mai prins produsul mult dorit. Cantitatile de drojdie vandute au depasit si cu 300% vanzarile din anul precedent, cand nu aveam grija pandemiei si a coronavirusului ucigas.
Bideuri. Ce faci cand nu mai ai hartie igiena si nici nu ai de unde cumpara pentru ca nu mai gasesti stocuri? Cumperi bideuri. De la jumatatea lunii martie oamenii au cautat cu frenezie bideuri de tot felul si au cumparat de pana la 10 ori mai multe astfel de produse decat intr-o perioada normala dintr-un an obisnuit. Un bideu este bun pentru ca eviti folosirea hartiei igienice, esti mai curat in zonele intime si reusesti sa treci cu bine si peste perioadele in care chiar nu ai de unde cumpara hartia igienica atat de necesara zi de zi.
Lumanari parfumate. Statul prea mult timp in casa inseamna si nevoia de a avea un miros cat mai placut in jur. Lumanarile parfumate sunt ieftine si la indemana, au fost cumparate in cantitati foarte mari odata cu inceperea pandemiei, vanzarile raportate fiind mai mari cu pana la 200%. De la cele naturale la cele cu diverse arome interesante, toate s-au comandat on-line si stocurile au fost refacute pe repede inainte. Daca nu am iesit afara macar am avut mirosul de aer curat si mirosurile pe care le stiam deja chiar la noi in casa.