O poveste in spatele unui brand puternic ar putea fi reteta pentru succesul garantat in afaceri.

Intr-unul dintre cele mai bune filme romanesti din ultimele decenii, “Filantropica”, regretatul Gheorge Dinica spunea in felul urmator: “Mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana”. Asa se intampla si in branding si in afaceri. Daca nu ai o poveste in spatele brandului, un narativ al brandului foarte bine pus la punct si adaptat publicului tinta nu vei ajunge la succes prea curand.

Poti ajunge mult mai usor la publicul tau tinat si la oamenii care au nevoie cu adevarat de produsele si de serviciile tale daca te bazezi pe un storytelling de calitate si pe o poveste a bradului foarte bine gandita raportat la ce vinzi si la ce fel de clienti ai avut in minte cand ai adus pe piata produsele si serviciile tale.

Legatura dintre brand si publicul tinta e extrem de importanta pentru orice fel de afacere. Cu cat ea este mai puternica, cu atat vei avea si vanzari mai bune si clienti care vor reveni la tine ori de cate ori ai produse si servicii noi pentru ei. Dezvoltarea legaturii mai profunde dintre brand si public tinta se poate face in foarte multe moduri. Cel mai eficient este de departe storytelling-ul, o tehnica eficienta care iti aduce rezultatele dorite mai repede decat ti-ai inchipuit vreodata. Un narativ puternic si bine gandit atrage atentia publicului tinta si atrage atentia si asupra produselor si serviciilor vandute.

Prin storytelling se defineste scopul si se incearca prezentarea brandului in asa fel incat el sa rezoneze mult mai bine cu publicul sau tinta. Clientul e mereu in centrul „actiunii”, el e cel mai important, brandul vine intotdeauna pe locul secund. Povestea brandului nu e despre ce a facut compania x pentru a ajunge unde e, e o demonstrare a modului in care compania, brandul ajuta clientii sa depaseasca provocari unice.

Avantajele storytelling-ului in branding si pentru brand sunt extrem de multe. Prin storytelling continutul care are legatura cu brandul tau devine mai relevant si mai puternic, efectele sale sunt vizibile imediat. Putem vedea ce reuseste sa faca o poveste excelenta testuta in jurul unui brand la foarte multe branduri celebre. De pilda, Unilever si Dove nu se concentreaza pe igiena pentru produsele lor, ci pe frumusetea si pe increderea oferite daca folosesti produsele respective.

Ce impact are storytelling-ul asupra brandului si afacerii tale?

  • Te conecteaza cu audienta corecta, cea de care are nevoie brandul tau-publicul tinta rezoneaza cu aceste povesti ale brandurilor, storytelling-ul trezeste emotii in clienti sau potentiali clienti, creeaza legaturi mai puternice si mai clare intre brand si public tinta. Legaturile cu audienta de care ai nevoie cu adevarat sunt si mai solide daca vei apela de fiecare data la puterea storytelling-ului;
  • Esti mereu pe un loc fruntas in mintea clientilor si ramai acolo, clientii stiu ca la tine vor apela data viitoare cand au nevoie de ceva ce vinzi-stim deja din numeroasele studii facute pana acum ca vom retine mai usor informatia daca ne e prezentata sub forma de poveste. Povestea brandului ajuta clientii si potentialii clienti sa inteleaga mai bine informatiile despre companie, nu vor uita de brandul respectiv si de ce ofera el. Diferentierea competitiva e si ea acolo, povestea brandului e unica, vei ramane mereu in mintea consumatorului daca vei investi timp si idei in povestea brandului tau;
  • Umanizarea brandului-in spatele fiecarui brand se afla o afacere. Stii asta deja. Daca pui accent pe storytelling in tot ce vei gandi pentru definirea brandului si pentru popularizarea lui vei transforma o masinarie de facut bani, care e afacerea ta pana la urma, intr-un vechi prieten care te va ajuta oricand. Vei avea in vedere beneficiile emotionale pentru clienti, un narativ mai empatic si vei ajunge foarte usor la umanizarea brandului, iti exprimi bunavointa. De exemplu, Nike nu pune accent doar pe performantele si pe calitatile produselor sale, ci pe puterea pe care o ai odata ce porti orice produs Nike, putere ce iti e oferita.

Cum ar trebui sa fie povestea din spatele unui brand si ce caracterstici va avea storytelling-ul?

  • Sa rezoneze cu publicul caruia i se adreseaza-vorbesti cu publicul tinta si cu indivizii din el ca si cum ai vorbi cu un prieten, povestea brandului este accesibila pentru toti;
  • Captivanta si emotionanta-nimeni nu va parcurge si nu va asculta povestea brandului unei companii daca aceasta nu e interesanta si nu trezeste o emotie puternica in cei din publicul tinta;
  • Memorabila si la obiect, scurta-gasesti ideea principala si o transpui intr-o poveste, formulezi textul in asa fel incat acesta sa fie usor de tinut minte si esenta, povestea sa fie una pe care sa vrei sa o spui si altora;
  • Autentica si onesta, originala-nu trebuie sa para artificiala, poti sa testezi mai multe variante pana sa o lansezi pe cea care va fi povestea brandului tau. Fii autentic si onest, nu incerca sa induci in eroare publicul tinta;
  • Sa raspunda la intrebarea „de ce?”-gaseste inainte de orice „de ce-ul” tau si incearca sa ai cele mai bune si mai simple abordari, sa demonstrezi ce poti face pentru clienti, totul ambalat intr-o poveste frumoasa;
  • Sa ofere solutii si sa indentifice probleme-o poveste a unui brand nu va fi foarte buna si nu va fi atat de bine primita daca nu vine si cu solutii prezentate cat mai simplu si mai pe intelesul publicului. Integreaza in poveste, subtil, si problemele pe care le are deja publicul tinta si vino cu solutii concrete, pe care le vei include in narativul brandului intr-o forma cat mai directa, dar in acelasi timp cat mai „plastica”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *