Promovarea unui brand nu este intotdeauna cea mai simpla sarcina pe care o poate avea o companie mare

Toate campaniile publicitare si de promovare pe care le vezi la tv, le auzi la radio, le poti observa in on-line pornesc de regula de la o idee simpla. Companiile vor sa se diferentieze de concurenta, sa cucereasca si sa se asigure ca produsele lor ajung la publicul tinta deja definit. Numai ca procesul creativ nu este de fiecare data unul foarte simplu. De fapt de la o idee simpla se ajunge la ceva foarte complex pana la final si campania rezultata uimeste si chiar socheaza.

Intr-un fel asta isi doreste orice companie, sa atraga atentia, doar ca multe branduri mari au exagerat cu partea de creativitate…

Cand ai un produs nou sau unul care nu se mai vinde asa cum te-ai fi asteptat te gandesti imediat la o modalitate mai buna de promovare. Promovarea este simplu de facut daca ai canalele media de comunicare bine alese si daca stii foarte bine ce isi doreste publicul tau, potentialii clienti si cei care sunt deja clienti. Numai ca lucrurile se complica din momentul in care vrei sa iti pui in practica ideile.

Dureaza destul de mult pana cand ajungi sa vezi o campanie de promovare finalizata, campania respectiva poate sa esueze lamentabil daca nu ai gandit fiecare etapa a implementarii si fiecare detaliu in parte. Daca e vorba de companii cu experienta si branduri puternice de pe piata acestea stiu deja care e cea mai simpla modalitate de a avea o campanie perfecta de promovare. Care ar fi aceasta, te-ai putea intreba. Raspunsul e simplu: sa vii cu idei inedite, unice, care sa atraga si sa cucereasca. Iata mai jos doar cateva exemple de campanii creative inedite pe care marile branduri de pe piata le-au folosit cu succes.

Purple. In loc sa nu se complice prea mult si sa gandeasca o campanie de promovare tipica pentru niste saltele vandute si tehnologia lor revolutionara, Purple, care are publicul tinta format din tineri si adolescenti, a ales calea cea mai dificila. S-a folosit de Tim si Eric, un cuplu de comedianti pentru a crea o serie de povestioare pe web denumite Purple Boys. In fiecare episod Tim si Eric aveau interviuri cu diverse personaje care nu puteau sa doarma aproape deloc. In fiecare scena erau referinte la saltele si la final toata lumea ajungea sa doarma mai bine.

Skittles. Brandul recunoscut mondial pentru bomboanele sale s-a gandit si el la alta abordare decat cea obisnuita. Asa ca a reusit sa creeze un musical numit Broadway the Rainbow. Musicalul era un fel de pamflet la adresa industriei de marketing si manipularii care se tot intampla. Toate personajele din musical vorbeau despre problemele pe care le aveau din cauza publicitatii inselatoare, clasice si despre cum li s-a „ruinat” viata si au ajuns sa traiasca intr-o reclama uriasa la Skittles. Fiecare bilet la musical costa 200 de dolari, dar s-au epuizat imediat toate biletele. Ca sa aiba impact maxim musicalul nu a ajuns niciodata in on-line sau la tv.

Nivea si crema cu protectie solara pentru copii. Idea Nivea a fost simpla: avem o drona sub forma de pescarus care imprastie produsul aleator, peste copiii de pe plaja. Ideea a fost buna, mai ales ca multi copii nu foloseau cremele si nu voiau sa fie dati cu ele. Asa aveai un „pescarus” care avea grija sa le ofere protectie celor mici. Nivea a luat totul in serios, desi toata presa a inceput sa rada de geniala lor idee. Pana la urma produsul s-a vandut foarte bine si Nivea a avut o campanie cam ciudata, dar foarte eficienta.

Milka. Compania elvetiana Milka s-a lansat si in Franta, asa ca s-au gandit sa foloseasca o modalitate unica de a prezenta si introduce in „meniurile” zilnice ale francezilor si ciocolata Milka. 13 milioane de tablete de ciocolata au fost vandute fara o „patratica”. Bucatica lipsa putea sa fie trimisa celui care cumparase ciocolata sau putea fi trimisa unei persoane dragi. Cu un cod on-line primit doar de catre cei care aveau tabletele fara o patratica se putea trimite bucata la o persoana insotita de un mesaj sau puteai sa alegi sa iti scrii adresa ca sa primesti si ultima bucatica din produsul cumparat. Campania a fost gandita de o agentie de publicitate din Paris si a determinat un boom al vanzarilor de Milka in Franta.

Institutul de Arta din Chicago si Airbnb. Expozitia de arta dedicata lui Van Gogh de la Institutul de Arta din Chicago s-a bucurat de o campanie de promovare altfel. In 2016, agentia de publicitate Leo Burnett a facut un parteneriat cu Airbnb pentru o experienta imersiva adevarata pentru toti amatorii de arta. Impreuna cu niste designeri si muzeografi a fost transformat complet un apartament din Chicago intr-o reproducere 1:1 a celebrei picturi apartinand lui Van Gogh, „Camera din Arles”. Camera apartamentului refacuta complet putea fi inchiriata prin Airbnb pentru 10 dolari pe noapte. In tot orasul Chicago au fost puse afise care semanau cu unele foarte vechi, in care trecatorii erau indemnati sa inchirieze camera respectiva si sa trimita un text cu Van Gogh echipei care se ocupa de campanie.

Lipton. Ca sa incurajeze clientii sa faca mereu alegerile cele mai intelepte cand merg la cumparaturi, Lipton Green Tea a gandit un parteneriat cu agentia Wunderman MENA un carucior de cumparaturi care iti analiza pasii facuti cat iti cautai produsele in magazin, caloriile arse si timpul petrecut la cumparaturi. La final stiai cate calorii puteai sa pierzi doar mergand prin magazin dupa produsele de pe lista de cumparaturi. Campania ii viza, fireste, pe cei care nu prea faceau miscare. Daca vedeau caloriile arse in timp real clientii puteau sa fie si mai atenti la ce puneau in cosuri si sa nu mai aleaga produse care ingrasau, de exemplu.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?