Obiceiurile pe care nu le putem controla sau de care nu suntem constienti sunt si cele mai periculoase

Comunicarea este importanta indiferent de actorii implicati si de contextul in care are loc. Scopul nostru va fi, invariabil, sa ne facem intelesi si sa reusim sa comunicam mesajele pe care vrem sa le transmitem celor din jur. Insa de multe ori constatam ca nu reusim sa ne facem intelesi si sa comunicam in mod eficient cu familia, prietenii, colegii de la locul de munca.

Obiceiurile inconstiente pot fi unul dintre motivele pentru care nu putem sa avem o comunicare reala cu un partener de discutie. Si pentru ca sunt inconstiente nu avem cum sa ne dam seama cand intra in joc, astfel incat sabotarea continua sa apara cand ne asteptam mai putin. Cu toate astea putem repera obiceiurile inconstiente daca le… constientizam la timp.

Obiceiurile inconstiente difera de la om la om. Le avem cu totii si le vedem efectele mai ales in comunicare. De fiecare data cand vrem sa transmitem o informatie, un mesaj obiceiurile inconstiente intervin imediat si saboteaza din start discutia pe care vrem sa o pornim. Asa ajungem sa nu ne mai intelegem cu oamenii din jur, sa nu mai comunicam la fel de bine ca inainte cu persoanele apropiate.

Un obicei inconstient nu va mai produce efecte neplacute la nivelul comunicarii daca este constientizat, daca stim ca exista si incercam sa ii limitam aparitia. E important sa constientizam prezenta acestor obiceiuri pentru a avea, in viitor, o comunicare cat mai eficienta si mai buna cu toata lumea. Dar care ar fi aceste obiceiuri inconstiente?

1. Vrei neaparat sa ai ultimul cuvant de spus. Daca vrei mereu sa ai ultimul cuvant inseamna ca doresti sa iti impui punctul de vedere cu orice pret. Vrei sa fii in control mereu si sa termini conversatiile, sa fii tu cel care pune punctul pe I. De foarte multe ori ajungi sa intrerupi conversatii si idei si sa nu ii lasi pe cei din fata ta sa isi spuna si ei punctul de vedere.

In loc sa ai ultimul cuvant mereu mai bine te concentrezi pe a avea un rol activ in conversatie, fara sa astepti mereu sa ai tu argumentul final. Asculta activ, nu intrerupe oamenii, nu te grabi sa ajungi la finalul conversatiei doar ca sa poti sa iti impui punctul de vedere peste toata lumea.

2. Trebuie sa ai dreptate mereu. Nu poti sa te stapanesti si vrei sa le arati tuturor ca esti destept, ca stii despre ce vorbesti, ca ti-ai dat seama deja de problema. Ti-e teama, totusi, sa admiti ca sunt si multe lucruri pe care nu le stapanesti atat de bine.

Ai prea multa incredere in tine si asta nu te ajuta intr-o conversatie obisnuita. Nu trebuie sa impresionezi de fiecare data, limbajul, gesturile tale, gandirea vor impresiona cu siguranta, nu trebuie sa faci eforturi considerabile sa arati cat de bun esti.

Nu incerca sa te impui de fiecare data cand ai o conversatiei, incearca sa ii inveti pe altii sa vada si o alta perspectiva, lasa-i sa vorbeasca si sa isi exprime punctele de vedere si arata ca ai dreptate subtil, prin tot ceea ce aduci si prin implicarea activa in conversatie.

3. Vrei sa ai suport permanent din partea cuiva, sa fii de partea lui. Iti doresti sa fii tu favoritul, nu poti spune multe lucruri ca sa nu ajungi sa nemultumesti pe cel din fata ta. Mai bine esti sincer, nu te intereseaza prea tare ce cred ceilalti, vei fi oricum „favoritul” celui vizat daca stii sa vorbesti si sa comunici foarte bine, sa te comporti cum trebuie.

Nu schimba niciodata ce simti, perspectiva ta doar ca sa fii pe placul cuiva. Spune doar adevarul, doar ce gandesti, fii amabil cu toata lumea si nu incerca sa iti castigi cu orice pret locul de „favorit”. Daca stii sa te faci placut si atragi oameni de partea ta, oameni care te inteleg si te apreciaza vei fi cu siguranta pe lista lor de favoriti.

4. Vrei sa fii „reparatorul de oameni”. De fiecare data cand ti se cere sfatul incerci sa gasesti solutii chiar si cand nu exista, orice, doar sa „repari” situatia. Chiar daca nu e nimic rau sa iti doresti sa ajuti, s-ar putea ca persoana din fata ta sa devina instabila emotional si sa depinda prea mult de tine, desi tu nu ai expertiza, experienta necesara.

De multe ori oamenii vor sa discute cu cineva, sa se „descarce” si nu cauta neaparat solutii venite fix de la tine. Daca tot vii cu solutii nu le vei da sansa sa isi rezolve singuri problemele, sa invete cum sa le rezolve.

Incearca sa iti dai seama ce vor oamenii de la tine, lasa-i sa vorbeasca, sa spuna ce probleme ai, asculta cu atentie. Nu sari imediat sa solutii si nu porni de la premisa ca toata lumea vrea idei, sfaturi de la tine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *