Tehnologiile nu au intotdeauna succesul dorit de companiile producatoare

In spatele lansarilor de tehnologii moderne e intotdeauna o loterie. Chiar daca ai facut studii, ai incercat sa vii mereu cu ceva nou, inovator, s-ar putea ca dispozitivul tau, serviciile tale sa nu fie asa de bine primite. Clientii tot mai pretentiosi si concurenta acerba din fiecare sector de activitate a dus la aparitia unui numar foarte mare de tehnologii „ratate” din start.

Nu e vina companiilor producatoare si nici macar vina clientilor, indivizilor din publicul tinta. E un fel de selectie „naturala” aplicata tehnologiei, unde cel mai puternic si mai inteligent producator va castiga de fiecare data. Si e un lucru bun pentru noi, consumatorii.

Ca sa ajungi la perfectiune ai nevoie si de greseli, sa faci greseli si sa ti le asumi. In lumea tehnologiilor moderne orice greseala costa. Un produs pe care il gandesti de la zero si il lansezi, dar nu e cumparat mai deloc si nu ai veniturile la care te asteptai implica niste bani pierduti.

Nicio companie nu renunta cand are un astfel de esec. Din contra, ea incearca sa vina cu alta strategie si cu alte produse ca sa multumeasca publicul tina. Cu cat revenirea e mai rapida, cu atat mai bine pentru firma si pentru viitorul afacerii.

Exemple de esecuri venite din universul tehnologiilor moderne avem o multime. Companii mari sau mai mici s-au lovit de problema unui public care nu era dispus sa cumpere un device sau niste servicii, asta desi se lucrase la ele luni sau chiar ani.

Secret. In 2014 multe retele de socializare aveau un plan ambitios: utilizatorii sa poata posta anonim orice doreau despre oricine, prieteni sau dusmani. Aplicatia pentru mobil Secret le permite userilor sa comunice incognito in cercurile de prieteni de pe alte retele de socializare. Si alte aplicatii s-au luat dupa acest model. Cu toate ca e placut sa barfesti in on-line, retelele de socializare au nevoie de oameni cu identitate, nume ca sa ramana interesante. Multe aplicatii care promiteau postari, conversatii anonime au dispartu. Identitatile celor care erau pe retelele de acest tip nu erau sigure, erau la mana hackerilor care puteau identifica imediat oamenii din spatele postarilor anonime.

Ochelarii cu AR de la Magic Leap. Magic Leap promitea la inceputuri sa aduca realitatea augmentata in casele oamenilor si sa o faca accesibila. Insa cand ochelarii mult asteptati au aparut pe piata, clientii au fost dezamagiti, produsele nu erau deloc revolutionare si existau altele mai bune pe piata la acel moment. S-au vandut doar 6.000 de bucati in primele sase luni de la lansare, ochelarii au fost uitati si firma s-a reorientat spre alte dispozitive moderne. Si cand te gandesti ca Magic Leap reusise sa atraga fonduri de la companii uriase precum Google…

Telefonul Facebook. Mark Zuckerberg credea ca Facebook ar putea deveni principala sursa de informatii de pe Internet. Pentru el nu era suficient sa ai o aplicatie de mobil si un portal, asa ca in 2013 Facebook a vrut sa aiba propriul telefon cu Android pentru a controla mai bine consumul de continut. Trei modele au fost realizate de cei de la HTC, insa nu s-au vandut asa cum si-ar fi dorit HTC si au fost retrase de pe rafturi.

Hyperloop. Elon Musk a incercat sa imbunatateasca transportul in comun si a venit cu o idee: Hyperloop. Hyperloop insemna niste tuneluri vidate prin care circula un fel de capsula la viteze foarte mari, pentru ca nu exista frecare, deci aveai si consum mai mic de combustibil. Desi experimentele au inceput in 2014 niciun kilometri de tunel vidat nu a fost facut. In schimb Elon Musk a avut alta idee si a gandit tuneluri pentru masini, a fondat si The Boring Company, in 2016.

Juicero. E un exemplu bun de situatie in care investitorii arunca bani fara rost intr-o tehnologie sortita esecului. Juicero a vandut un dispozitiv pentru bucatarie de 400 de dolari, care producea suc proaspat, prin presarea fructelor, stoarcere automata. Se vindeau saculeti vidati separati care ajungeau sa dea sucul mult dorit. Presa folosita si promovata de Juicero nu prea facea nimic si sacii puteau fi „storsi” si cu mana. Firma a oferit clientilor banii inapoi imediat si la cinci luni de la scandalul declansat in presa compania Juicero a renuntat la afaceri.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *